Erachter komen wat de klant precies wil

De afdeling Verbouw, Onderhoud & Beheer is een veelzijdig bedrijfsonderdeel binnen Bouwbedrijf van de Kolk. Jock van Dijk (bouwkundig adviseur) en Christian van den Brink (uitvoerder) hebben maar één doel voor ogen: een op maat bediende opdrachtgever.

"Van de Kolk bouwt aan grote en ambitieuze projecten, maar we draaien onze hand zeker niet om voor een kleinschalige klus", zegt Jock van Dijk die als bouwkundig adviseur in de boeken staat. "Die kleinschalige klus is een belangrijke kurk onder onze organisatie. Of het nu gaat om  onderhoud aan woning of bedrijfspand, het plaatsen van een dakvenster, aanbouw of  een complete verbouwing: opdrachtgevers weten ons voor elke opdracht te vinden."

Als bouwkundig adviseur is Jock dagelijks op pad om plannen op te nemen en te verwoorden in een goede aanbieding. "Meedenken is daarbij het belangrijkste sleutelwoord", vertelt hij. "Veel klanten weten precies wat ze willen, anderen hebben wel een idee, maar weten niet hoe iets het beste aangepakt moet worden. Aan mij de eer om met ze mee te denken om tot de juiste keuzes te komen."
Zodra Jock in beeld heeft wat de klant precies wil, maakt hij een voorstel dat na goedkeuring op het bureau terecht komt van zijn collega Christian van den Brink. Christian: "Het is aan mij om de opdracht in te plannen en tot uitvoering over te gaan. Wat daarin elke keer weer belangrijk is, is het nauwe contact met de klant, om hun gewenste eindresultaat binnen de afgesproken criteria waar te maken.

Onderhoud

Veel aandacht is er bij Van de Kolk voor onderhoud en beheer van zowel particulier als zakelijk vastgoed. Jock: "We komen bij veel bedrijven en particulieren over de vloer en wat je eigenlijk steeds opnieuw merkt, is dat voorkomen beter is dan genezen. Wie goed en degelijk onderhoud pleegt, kan er zeker van zijn op termijn flink te besparen op de kosten. Daarin een goed advies geven behoort ook tot mijn taken. Niet zelden leidt zo"n advies tot een goed onderhoudsplan waarin de opdrachtgever met Van de Kolk overeenkomt dat al het noodzakelijke onderhoud door ons opgenomen en uitgevoerd wordt. Zo heeft de opdrachtgever er geen omkijken meer naar."

Sterk punt

"Dat we snel kunnen schakelen in geval van calamiteiten met eigen mensen en eigen materieel, dat is een sterk punt in onze organisatie", vertelt Christian. "We zijn niet afhankelijk van derden en beschikken over een eigen voorraad waarmee we opdrachtgevers kunnen bedienen. Particulieren en bedrijven hebben daarbij vaak maar met één contactpersoon te maken, zodat er altijd snel en flexibel gehandeld kan worden. Naast de standaard tijden kunnen wij onze opdrachtgevers in geval van calamiteiten ook "s avonds en in het weekend van dienst zijn."
"Het boeiende van deze afdeling is dat elke dag en elke klus anders is", gaat Christian verder. "Daar waar nodig draai ik op de klus mee als timmerman, maar mijn primaire taak ligt bij de uitvoering en aansturing van de diverse projectpartners. Dat is de variatie en afwisseling die het werk leuk maakt. De ene dag help je een opdrachtgever met een spoedopdracht, de andere dag zit je in de  werkvoorbereiding van een verbouwing. De kwaliteit van Van de Kolk is dat elke klus, groot of klein , met enorme zorgvuldigheid en enthousiasme wordt aangepakt. Dat zit in de organisatie: zorgen dat de klant tevreden is. Dat is en blijft onze missie."


Foto rechts: Christian van den Brink (uitvoerder) en Jock van Dijk (bouwkundig adviseur) van de afdeling Verbouw, Onderhoud & Beheer.


Onze klanten


Kolk Report


Aanvragen! Archief


Kolk Report aanvragen

Vul onderstaand formulier in om de nieuwste Kolk Report te ontvangen:






 

 


 

 
×